Driedaagse Lo-Reninge 19-21 mei

Pinksteren 2018 voor recreanten

Na 10 jaar hernemen zowel de recreanten als wielertoeristen graag Lo Reninge als locatie voor onze driedaagse. Een evidentie want de streek is enig mooi om te fietsen. De zee is niet veraf, Frankrijk ligt om de hoek, de Vlaamse bergen mogen we niet laten liggen.Voor de recreanten is het ideaal fietsen in het vlakke landschap, fris op zaterdag, zonnig op zondag en maandag en de wind als enige tegenstander. Onderweg..  een mooie historische stad als Ieper, een oorlogskerkhof langs de route, een beroemd trappistenbiertje (West-Vleteren) tijdens de rustpauze. Niks van dat leuks en lekkers wordt overgeslagen. Wat een topweekend in de Oude Abdij, Lo-Reninge!

Pinksteren 2018 voor wielertoeristen.

Veel deelnemers, veel goesting, veel honger naar een fietsweekend met de clubkameraden.

De sportieven rijden op zaterdag naar de Palingbeek, naast Ieper met oog voor de tentoonstelling in de actualiteit ‘Coming world remember me’. Sport en cultuur, dat gaat zeker samen. Op zondag een ritje naar zee, De Panne, en via een mooi cirkeltje weer naar huis. Maandag is een wandeldag geworden op de Rodeberg en in Westouter een ‘schelle van de zeuge’ als middagmaal. Een mooie zonnige dag in het heuvelland voor hen en hun wandelspieren. Clubvriend en onze fietsgids Eric Debusschere uit De Panne toont de wielertoeristen zowel zaterdag als zondag met fierheid zijn mooie West-Vlaanderen. Op zaterdag zijn het oorlogskerkhof in Vladslo, de voetbalmatch in Mesen, de Ijzertoren, … allemaal een stop en wat uitleg waard. Op zondag lonken de wielertoeristen naar de bergen. De Rode de Zwarte, de Kemmel en de Catsberg (Fr) worden in één ruk overwonnen. Heel wat kilometers en hoogtemeters, en een heerlijke gastronomische maaltijd bij thuiskomst in de Oude Abdij in Lo! Wat een topdag! Op de slotdag verbroederen we met de fietsclub van oud-secretaris Luc Lemahieu! Wtc t Wieltje wordt onderweg door 15 renners opgewacht in de Palingbeek. Van Ieper tot Kortrijk verbroederen we met een stevig fietstempo. De beloning wacht in Rollegem. Een superleuk clublokaal met goede biertjes en een deugddoende spaghetti. Allemaal onontbeerlijk om in de namiddag wind op thuis te geraken in ons verblijf. De schunnige speeches in Rollegem en de toiletanekdotes onderweg (Yves, Chris) mag ik niet neerschrijven. Dat is ‘broeks’ euh beroepsgeheim.

Een heerlijk geslaagd weekend met mooie fiets- en wandelprestaties, een prima culinair, net en echt goedkoop hotelletje, de streek, de zon, de trappist … Wat een voldoening om dat alles gepast af te sluiten met een streekbiertje en Flipke zijne kaas op het zonovergoten terras van de Oude Abdij! Pinksterdriedaagse 2018 …. 200% geslaagd.