De Kortenbergse wielertoeristenclub ‘t Wieltje bestaat nu reeds meer dan 40 jaar en telt zo’n 80 leden.

Wielertoeristen

De grootste groep rijdt op zondagvoormiddag. Deze Wielertoeristen genieten vooral van het sportieve aspect. Er wordt gereden in 4 verschillende groepen waarbij de gemiddelde snelheid piekt op 30km/u voor de snelste groep en 22 km/u voor de rustigste groep.

De nadruk ligt bij het fietsen op plezier en samenzijn. Niet voor niets is het clubmotto “Samen uit samen thuis” en dat nemen we ook ernstig: we laten niemand achter tenzij hij of zij er expliciet om vraagt.

De Wielertoeristen rijden van de eerste zondag van maart tot midden oktober (13/10/2019) georganiseerde ritten die starten aan het gemeentehuis op het De Walsplein in Kortenberg. Daarnaast zijn er ook daguitstappen, fietsweekends en een buitenlandse fietsweek. Neem zeker een kijkje op onze kalender voor meer details.

Recreanten

Bij de Recreanten ligt de nadruk op rustige fietstochten en genieten van de natuur. Afstanden en snelheid zijn ondergeschikt aan het plezier van in groep te rijden, zowel met de gewone fiets als elektrisch.

Er wordt gereden van de eerste vrijdag van april tot de laatste vrijdag van september. Samenkomst is eveneens aan het gemeentehuis op het De Walsplein.

Tijdens de maanden april, september en oktober vertrekken we om 18u30, in mei, juni, juli en augustus starten we om 19u.  De laatste vrijdag van elke maand fietsen we langs een heuvelachtig parcours.  Tijdens het seizoen organiseren we ook enkele dagtochten en fietsweekends.

Voor tochten op verplaatsing wordt er een vrachtwagen voorzien.