Dit paasweekend stond voor de Sportieven in het teken van de citytrips.

Met Pasen kriskras door Leuven, op paasmaandag door de Brusselse bidonvilles. Via de achterkanten van Evere, Schaarbeek en Laken, langs de prachtige historische parken van Laken tot onder het Atomium. Meer dan drie decennia fiets ik al mee met ‘t Wieltje, maar dit parcours is zelfs voor mij een ontdekking en erg indrukwekkend. Een pluim voor gids Patrick.

De zeden zijn ook veranderd merkt vriend Fred op. Twintig jaar geleden herinnert hij zich mijn plaspauze tegen de muur van het paleis van Laken. Nu duik ik wat rood aangelopen discreet een bosje in.

Een goede opvoeding in deze club en wat meer camera’s langs de tuin van ons koningspaar nopen gelukkig tot correct zedelijk gedrag. Slechts 5 km verder woont kampioen Eddy Merckx. Ik hoor geen gezeur voor dit ommetje want de terugkeer gaat door de mooiste natuur over verlaten  baantjes regio Humbeek en Zemst. 110km dit weekend is een prima resultaat voor de conditie-opbouw voor onze Sportieven.

OJP

Geen beeldmateriaal deze keer voor de Tempo’s. Er wordt niet met de vinger gewezen…maar de terugkeer van Joris kan er iets mee te maken hebben.

Een blij weerzien, al beklaagden de benen zich dat wel snel 🙂

Een geslaagd en uitdagend paasweekend achter de rug. Bedankt aan alle aanwezigen!